۱۲ آذر ۱۳۸۹

این یک رسوایی واقعی‌ست؟

یکی از دلایلی که به نظر می‌رسد می‌بایستی برای ویکی‌لیکس وجاهت و اعتبار ایجاد کند و باعث اعتماد ما به اسناد منتشرشده گردد این است که مقامات سیاسی و امنیتی آمریکایی شدیدا به انتشار اسناد ویکی‌لیکس اعتراض دارند.

«آمریکا پس از انتشار این اسناد بر روی اینترنت رسما انتشار این اسناد را محکوم کرد».
«کاخ سفید روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اقدام ویکی لکیس را "خطرناک" توصیف و به شدت محکوم کرد».
«وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه به ویکی لیکس هشدار داد که انتشار حدود ۲۵۰ هزار سند محرمانه بر اساس قوانین این کشور غیرقانونی است و همکاری ایالات متحد با کشورهای دیگر را تضعیف و جان افراد را به خطر خواهد انداخت».
«رابرت گيبس، سخنگوی کاخ سفيد می گويد باراک اوباما، رئيس جمهوری اين کشورهمواره به شفافيت و علنيت در اداره کشور و سياست خارجی معتقد بوده است، اما سرقت اسناد طبقه بندی شده و انتشار آنها جرم است. او افزود که اينکار سبب ناخشنودی رئيس جمهوری شده است»
«هیلاری کلینتون: افشای اسناد ویکی‌لیکس حمله به منافع آمریکا و جامعه جهانی‌ است».
«دریاسالار مایک مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصمیم پایگاه اطلاعاتی ویکی لیکس را برای انتشار اسناد مربوط به سیاست خارجی آمریکا بسیار خطرناک توصیف کرده بود».
«وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اقدام ویکی لیکس را محکوم کرده و افزوده که اقدامات پیشگیرانه دراین باره را افزایش خواهد داد».
«پنتاگون به شدت نگران افشا و لورفتن اسناد و اطلاعات این وزارتخانه است».
«رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت ویکی‌لیکس جان هزاران سرباز آمریکایی را تهدید می‌کند».
با مرور اخبار٬ مقالات و مطالب مربوطه می‌شود این لیست را ادامه داد.

انگار دیگر همه جهانیان فهمیده‌اند که منافع آمریکا نامشروع است و از زبان مقامات آمریکایی جز دروغ چیز دیگری نمی‌توان شنید٬ و حال که یک چنین قدرتی با "اعتراضات شدید" از سر مخالفت با انتشار اسناد یادشده درآمده است٬ می‌شود به این اسناد اعتماد کرد. وقتی دروغگوی‌هایی که دروغ‌های فاجعه‌آمیزشان در دهه گذشته باعث ویرانی‌های غیرقابل تصور و مرگ صدهاهزار انسان شده است٬ انتشار اسناد یادشده را درست نمی‌دانند٬ انتشار این اسناد بایستی که کار درستی بوده باشد.


وقتی موفقیت باعث تأسف می‌شود

 ۱۲ آذر ۸۹