۲۶ مهر ۱۳۸۹

ما بی‌شمار نیستیم

منظورم «ما»یی است که با حمله نظامی آمریکایی/ اسرائیلی به کشورمان مخالف هستیم. پژوهش‌گران مستقل ایران٬ گروه ناشناسی که پیشتر در مورد یکی از نظرسنجی‌های تحمیق‌کننده آن‌ها نوشته بودم دوباره نظر مردم ایران را پرسیده است.


جهت یادآوری: در نظرسنجی قبلی به این نتیجه رسیده بودند که ۹۲درصد از مردم این حکومت را نمی‌خواهند و ۸۶درصد مردم ایران خشونت علیه لباس‌شخصی‌ها و مأموران را در راهپیمایی٬ خشونت نمی‌دانند.
و محسن سازگارا در پنج‌ام بهمن‌ماه با تکیه بر همین آمار و ارقام گفته بود: ما «اکثریت مطلق ۹۲ درصدی کشوردرطیف‌های مختلف هستیم که این دولت کودتاچی را نمی خواهیم. این حرکت در ۲۲بهمن حرکت تعیین کننده خواهد شد ... اگرچه بعضی صاحب نظرها صحبت ازاین می کنند که حرکت مردم در۲۲ بهمن ممکن است که اصولا کارحکومت را تمام بکند».
این‌بار "نظرسنجی" پژوهشگران یادشده محتوای دیگری دارد.
محسن سازگارا٬ دوشنبه ۲۶مهر:
«این نظر سنجی نشون میده٬ که در پاسخ سوالی که از مردم شده  که نظر شما در مورد حمله احتمالی  نظامی به ایران چیست٬ در واقع فقط ۷.۸درصد مردم٬ کمی کمتر از ۸درصد مردم مخالف بوده‌اند٬ و گفته‌اند که با غرب خواهیم جنگید».
باقی٬ یعنی ۹۲درصد مردم ایران مخالفتی با حمله نظامی ندارند.
نه. ما بی‌شمار نیستیم. به نظر پژوهشگران سازگارا «بی‌شمارها» این‌ها هستند.
مگر این که شما جزو این ۹۲درصد هستید٬ که خب در این صورت شما بی‌شماریید.
خودتان را بگذارید جای آمریکایی‌ها. با خود می‌گویند٬ وقتی «خودشان می‌گویند» که برای نجات به کمک ما محتاج‌اند٬ بی‌انصافی‌ست که به یاری آن‌ها نشتابیم.


در مورد این نظرسنجی باید حرف زد. خودم نیروی کافی برای این‌کار ندارم٬ اما یاد شخصی افتادم که خیلی خوب می‌تواند در مورد نظرسنجی‌ها (و همین‌طور در مورد استدلال «خودشان می‌گویند») پست کمانگیرانه بنویسد. [بدو دوست عزیز٬ عجله کنید. وطن به هوش کمانگیرانه شما نیازمند است. آمریکایی‌ها همان‌طور به سراغ ایران می‌آیند که سراغ عراقی‌ها رفتند. Fuck Iran. آنها می‌آیند که ما را بگایند (البته شما هم اگر مثل سازگارا و من خارج از کشور هستید٬ خب نباید زیاد از این بابت نگران باشید!)].

*

- همه سربه سر تن به کشتن دهیم٬ از آن به که کشور به دشمن دهیم
- ئه ... آقای دنیا عوض شده ... باز که مث این حضرات ریش‌وپشم‌دار دشمن دشمن می‌کنید!
- خب باشه ... بذارین اینطوری بگم: همه سربه سر تن به کشتن دهیم٬ از آن به که کشور به دوستان مهربونی دهیم که ما رو به بمبارون اتمی تهدید کرده بودن و حالا محاصره اقتصادیمون کردن و میخوان به کشورمون حمله نظامی کنن.

پ.ن.:
بنا بر لینکی که آرش کمانگیر در گودر گذاشته است٬ ظاهرا عکس فوق یک کار فتوشاپی است. اینجا را نگاه کنید. اعتبار این سایت را نمی دانم. این عکس چندسال پیش به طور گسترده در وب پخش شد. اینجا می توانید ویدئویی را ببینید که سربازان آمریکایی به بچه های عراقی یاد می دهند Fuck Iraq فریاد بزنند. اینجا هم سرباز دیگری احساسات خود را نشان می دهد.
۲۶مهر ۸۹