۱۱ تیر ۱۳۹۵

کوشل‌پوپه‌ی کسرا

یاد کوشل‌پوپه کسرا افتادم. کسرا قدیما وبلاگ می‌نوشت. یه روز وبلاگ‌شو حذف کرد رفت.
قبل از هر چیز باید بگم کوشل‌پوپه چیه.
کاریش نمیشه کرد. یعنی هرچی که آدم می‌خواد بگه، می‌بینه باید قبلش یه چیز دیگه بگه. من دنبال چیزایی می‌گردم که لازم نباشه برا گفتن‌شون، آدم مجبور باشه یه چیز دیگه بگه. نصف عمرم‌و برا پیدا کردن چیزایی که برا گفتن‌شون آدم مجبور نباشه به عقب برگرده تلف کرده‌م. ولی این‌چیزا خیلی کم‌یابن. اصلا به نظر من نایابن. درواقع می‌ یافت نشود! چاره‌ای نیست.
فکر کنم کسرا ساکن آلمان بود، چون کوشل کلمه آلمانیه. از فعل kuscheln میاد. پس قبلش باید بگم کوشلن یعنی چی. کوشلن به معنی فشردن و بغل‌کردنه دوتا آدمه برای ارضای میل به نزدیک‌بودن به هم و نرم‌شدن تو گرمای محبت. وقتی دوتا آدم با هم یه‌جا، جلو تلوزیون یا رو صندلی پارک یا ... لم دادن، خودشونو ول کردن بدن‌هاشونو به هم چسبوندن، و همدیگه رو ناز می‌کنن، می‌بوسن، بو می‌کنند، دماغ‌شونو به هم می‌مالن، و همدیگه رو ناز و نوازش می‌کنن، دارن کوشلن می‌کنن. این منحصر به رابطه‌ی دخترپسر یا زن و مرد نیست. گاهی میشه اینو بین مادرها و بچه‌های کوچیک‌‌شون‌م دید و اونایی که شانس تماشای کوشلن مادر/کودک رو داشتن می‌دونن، این صحنه چقدر زیباست. گربه‌ها هم کوشلن بلدن، و بچه‌ها هم گاهی با هم‌ کوشلن می‌کنند.
[می‌گن کوشلن برا مردا اونقدر اهمیت نداره که برای زن‌ها. کوشلن یکی از نیازهای عاطفی و با اهمیت زن‌هاست که ارضا‌ش به سلامت روانی‌شون کمک زیادی می‌کنه و جلو خیلی از دردسرها، مشاجره‌های اعصاب‌فرسای روزمره و برق‌گرفتگی فضای رابطه رو می‌گیره، و می‌تونه بعضی از ناممکن‌خواهی‌های(!) زنانه‌ رو درمان کنه. هر مرد حسابی با یه حساب سرانگشتی باید بفهمه که صرف نیم‌ساعت یا سه ربع یا یه‌ساعت در هفته برای کار لذت‌بخش کوشلن، با در نظر گرفتن فایده‌‌های این‌کار، تصمیمی ۱۰۰٪ خردمندانه‌س. کوشلن زندگی شما رو تغییر میده! امتحان کنید. (مانی ب مشاور خانواده)].
پوپه یعنی عروسک. عروسک‌های کوشلی، عروسک‌هایی در شمایل انسان و حیوان، معمولا سبک، نرم، پشمالو و به اندازه‌های مختلفند که در ابتدا برا بچه‌ها درست شده بود. بچه‌ها وقت خواب عروسک‌شونو بغل می‌کنند و خوب می‌خوابن. ولی کوشل‌پوپه به مرور برا خودش تو بغل زن‌ها هم جا باز کرد. حتما تو فیلما زن‌هایی رو دیده‌ید که جلو تلوزیون یا تو تخت‌خواب خرس یا خرگوش پشمالویی رو بغل می‌کنن و حتی گاهی باهاش حرف می‌زنن. من دیده‌م که خیلیا این کار رو عبث و نوعی لوس‌بازی می‌دونن، در حالی که این‌ها زن‌های سینگلی اند که اغلب کسی رو برا کوشلن ندارن.
صحبت کسرا بود. کسرا هم (مثل Mr. Bean) با کوشل‌پوپه‌ش حرف می‌زد. و دیالوگاشو تو وبلاگ می‌نوشت.
یه عادت دیگه‌م داشت که خیلی باحال بود. این‌طوری که یه شیشه شراب می‌خرید، با ملزومات و متعلقات مربوطه می‌چید رو میز، بعد قبل از این‌که در بطری رو باز کنه با این نیت فال می‌گرفت که «بنوشم یا ننوشم؟». جالب این‌که با رباعیات خیام فال می‌گرفت :)
اگه درست یادم باشه، یه‌بار کوشل‌پوپه گفته بود «حالا چرا با خیام؟ همه با حافظ فال می‌گیرن».
کسرا جواب داده بود، چون فال خیام برعکس فال حافظ ریسک نداره!