۰۵ آبان ۱۳۹۰

نسخه اوباما

به نقل از روزنامه سوئیسی Basler Zeitung :

پرزیدنت اوباما در شوی تلوزیونی جی لئون (مجری) یک بار دیگر به دفاع از نقش آمریکا در عملیات لیبی پرداخت. به گفته اوباما٬ اتحاد بین‌المللی‌ای که به سقوط معمر قذافی کمک کرد در خط اول جبهه شریک این عملیات بود. اوباما گفت: تشکیل یک اتحاد گسترده از کشورهای اروپایی و عربی جان سربازان ما را نجات داد٬ هزینه‌ها را کاهش داد و به هدف مورد نظر رسید. هیچ سرباز پیاده آمریکایی در این عملیات حضور نداشت٬ و هیچ سرباز آمریکایی هم کشته و یا زخمی نشد. پرزیدنت اوباما در ادامه گفت: فکر می‌کنم این نسخه موفقیت‌آمیزی برای آینده باشد (به آلمانی این‌جا).


پ.ن.:
پیش‌ترها در این پست به کامنت شخصی به نام طاها عزیزی که در صفحه فیس‌بوک محسن سازگارا به آن برخورده بودم٬ اشاره‌ای داشتم. نوشته بود: «سقوط حکومت قذافی بدون کشته شدن حتی یک سرباز نیروهای غربی شرایط رو برای ادامه این چنین تغییرهایی در منطقه٬ من‌جمله در سوریه و ایران آماده می‌کنه. امیدوارم این شیوه کشورهای غربی برای سرنگونی دیکتاتورهای بی‌خرد ادامه پیدا کنه».

قبلا فکر می‌کردم این کامنت‌گذار یکی از این وطن‌فروش‌های معمولی خارج‌نشینه. الان فکر می‌کنم٬ بعید نیست مشاور اوباما باشه!