۲۵ آبان ۱۳۹۵

باز همه‌چیز، ‌طوری که پیشبینی می‌کردیم به ضرر ما تمام شد

 رفقا! آینده را نمی‌دانیم. ممکن است ترامپ به کل جهان ضربه‌ی سهمگینی بزند، ممکن هم هست نزند. ولی نمی‌توان/ و نمی‌باید انکار کرد که تا همین جا، یعنی برنده‌شدن این تاجر موفقی که ده‌میلیون دلار را به ده میلیارد دلار تبدیل کرده است، و طرز استفاده بهینه از زن‌ها را می‌داند ضربه‌ی جبران‌ناپذیری به استحکامات روانی و برج‌وباروی قلعه مسکونی ما ست.

رفقا! موفقیت ترامپ پیروزی استراتژیک و ایدئولوژیک بزرگی برای خودنمایان و خودفروشان، برای مبلغان دین «موفقیت» بود، که نوع ایرانی آن، طوری که این‌جا و آن‌جا خود را نشان می‌دهند، بیزارکننده‌تر از انواع دیگر است.
[و باز در میان این گروه، زن‌ها نسبت به مردها وقیح‌تر و نفرت‌انگیزترند: ماده‌سگ‌های دایم‌الفحل تحصیل‌کرده‌ای که روایت بخش بزرگی از موفقیت‌های افتخارآمیز آن‌ها با ترشحات و مایعات تن نوشته شده است].

رفقا! هم‌اینک که ما ساکنان ماتم‌زده‌ی برج‌های ارگ‌ بم در حزنی چنان عمیق فرورفته‌ایم که چیزی جز داروی اعصاب، مرفین، نوازش یار، موسیقی شجریان و نوای سه‌تار نمی‌تواند ما را تسلی دهد، این‌جماعت واقعگرا که همه‌چیز انسان را خریدنی‌فروختنی می‌دانند، و آدم‌ها در نگاه‌شان در رقابتی دایمی و گرگ‌‌صفتانه (برای رسیدن به زور و زر بیشتر، به لذت بیشتر، به بالاتر، به بزرگتر، به بهتر، به گران‌تر، به سریع‌تر، و به کشنده‌تر) بسر می‌برند، نشئه‌ی پیروزی ترامپ اند.

رفقا! به یقین بر شما پوشیده نیست که این رویداد اعتماد به نفس آن‌ها را به صورت پرشی افزایش داده، و آن‌ها را در تسخیر جایگاه رهبری سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی مصمم‌تر کرده است. آن‌ها امروز نسبت به گذشته بسیار راحت‌تر به آموزش چگونه زیستن به عوام‌الناس می‌پردازند. آموزگارانی‌ که مستقل از زمینه‌ای که در آن توفیق داشته‌اند (مثلا در مهندسی آی‌تی)، به خود اجازه می‌دهند در مورد تحصیل، انتخاب شغل، بالارفتن در سلسله‌مراتب و بهترین راه توفیق شغلی، و همین‌طور در مورد زندگی موفقیت‌آمیز مدرن فلسفه ببافند. معلم‌هایی که خود را محق می‌یابند که در باب انتخاب جفت، چیستی ارگاسم، و موفقیت در دادن و کردن، و تعارضات مدرنیته با سنت و پیشگیری از افسردگی به عوام‌الناس مشاوره‌ی روانشناسانه‌ی تخصصی داده، و در امر تربیت هدفمند کودکان (موفقیت از کودکی آغاز می‌شود)، و در ویژگی‌های رفتار اخلاقی مرد در تعامل با زن و برعکس (که به سود هر دوطرف باشد) مقاله بنویسند.
آن‌ها با بدست آوردن رأی دل عوام‌الناس خودفروشی را به جهان‌بینی غالب ارتقاء داده و حق دمکراتیک خود می‌دانند که زیبایی، عشق، شادی، رابطه‌، آزادی‌و آزادگی را بازتعریف کرده  - و حتی معیارهای شعر، رمان، نقاشی، فیلم و موسیقی خوب را تعیین کنند!

رفقا! پس از پیروزی ترامپ دیگر هیچ‌ ایده‌آلیست ساده‌دلی مقاومت در برابر قدرت ویرانگر آن‌ها را ممکن نمی‌داند. هیچ‌چیز جلودار آن‌ها نیست. دیوارهای کاهگلی ارگ ما یارای مقابله با تانک‌های آن‌ها را ندارد. باید شجاعانه به واقعیت نگاه کرد. نتیجه‌ی مقابله‌ی لشگر پروانه‌ها با برنامه‌ی دفع آفات از پیش معلوم است. این‌ها آمده‌اند و آماده‌اند که ما را له کنند. شاهدیم که هر روز قدرت آن‌ها افزایش می‌یابد،‌ و اگر شهابی از آسمان نرسد، چرخ بدکردار کمافی‌السابق به رفتار کینه‌توزانه خود با ما ادامه دهد، یا دستی از غیب محاسبات و نقشه‌های شیطانی و ضدبشر آنان را به هم نریزد، آن‌ها نابودی ما را به عنوان موفقیتی تاریخی جشن خواهند گرفت.