۱۲ خرداد ۱۳۹۴

بهار عربی/ نوع سعودی

نظر و داوری طرفداران ایخدا، ایفلک و ایطبیعت، نه فقط در ایران، بلکه در سراسر جهان در مورد حکومتها و سیاستمداران کشورهای مختلف متفاوت است. با یک استثنا: آل سعود!
خاندان آل سعود یکی از پلیدترین، کثیفترین، جانی‌ترین، رذلترین، فاسدترین، نوکرمنش‌ترین، بدویترین باندهای مافیایی جهان است. یعنی جز اعضای یکیدو گروه آدمکش تروریستی، هیچکس در دنیا نیست که با نظر ما در این مورد مخالف باشد

یعنی - درست که فرانسوا اولاند رئیس جمهور ملت بافرهنگ فرانسه در مراسمی به مناسبت مرگ ملک عبداله، از او به عنوان کسی که طرح صلحی عادلانه و پایدار در خاورمیانه را در سر میپروراند، تقدیر کرد، و پرزیدنت صلح، باراک اوباما او را پادشاه و رهبری درستکار نامید که در امر پیشبرد روند صلح خاورمیانه از خود «شهامت» نشان داده است، و آنجلا مرکل همین یکیدوروز پیش از این باند تبهکار به عنوان عامل ثبات در منطقه یاد کرد، اما هیچ تردیدی نیست که نظر واقعی پرزیدنت اوباما، فرانسوا اولاند و آنجلا مرکل در مورد آل سعود، با نظر ما که بالاتر ذکر شد، مو نمیزند.
روزولت در جانبداری از دیکتاتور نیکاراگوا گفته بود: (نقل قول) «درست که او یک مادرجنده است، اما مادرجندهی ماست!». زمان جنگ ایران و عراق همین حرف را در مورد صدام حسین هم میزدند [الان اونایی که از «اون ممه رو لولو برد» برآشفته بودند عرق‌جوش می‌زنن! :)].

مدتیست رسانهها از نارضایتی پادشاه عربستان از سیاست کاخ سفید، و اختلافنظر سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با واشنگتون حرف میزنند. می‌گویند در رهبری عربستان تغییر به وجود آمده است، هیأت حاکمه جدید جوان‌تر است و با رژیم سابق فرق می‌کند. میخواهند به گردن سگهای خود مدال «سیاست مستقل» بیاویزند. می‌گویند امروز دیگر اینها مادرجندههای ما نیستند و مستقل عمل میکنند