۰۳ مهر ۱۳۸۹

توهین‌آمیز، سرشار از نفرت٬ غیر قابل توجیه و نابخشودنی

شاید فهم این‌که احمدی‌نژاد مثل آب‌خوردن دروغ می‌گوید٬ برای غیرایرانی‌ها روشن نباشد٬ اما ایرانی‌ها دروغ‌گویی او را به معنای واقعی کلمه با پوست و خون حس کرده‌اند و همین الان که ما با هم حرف می‌زنیم در زندان‌ها حس می‌کنند.

اما بیش از سی‌درصد از شهروندان آمریکا در سال ۲۰۰۶ نظریاتی توهین‌آمیز٬ سرشار از نفرت٬ نابخشودنی و غیرقابل توجیه داشته‌اند.

 یک نظرخواهی انجام‌شده در سال ۲۰۰۶ توسط اسکریپس هاوارد و دانشگاه اوهایو نشان می‌دهد که «بیش از یک‌سوم جامعهٔ آمریکا مظنون‌اند که مقامات رسمی دولت فدرال به تروریست‌های ۹/۱۱ کمک‌کرده است یا این‌که برای متوقف‌کردن‌شان به اقدامی دست نزده است تا این‌که آمریکا بتواند برای جنگ در خاورمیانه عازم شود».


رئیس جمهور سابق ایتالیا «Francesco Cossiga» هم همین‌طور:

رئیس‌جمهور سابق ایتالیا (۱۹۸۵تا۱۹۹۲) در مصاحبه‌ای با روزنامه معتبر «Corriere della Sera» به تاریخ ۳۰نوامبر۲۰۰۷ در ضمن مصاحبه‌ای درباره ساختگی بودن ویدئویی که در آن اسامه‌بن‌لادن مسئولیت حملات تروریستی یازده سپتامبر را به عهده می‌گیرد در باره واقعه مذکور چنین گفته است:
«از محافل نزدیک به دولت [ایتالیا]٬ یکی از مراکز مهم سازمان مخفی اطلاعات ایتالیا گفته می‌شود که ساختگی بودن ویدئوی مذکور به این علت تصدیق می‌شود که در آن اسامه‌بن‌لادن اعتراف می‌کند که القاعده حملات یازه سپتامبر به برج‌های نیویورک را انجام داده است٬ در حالی‌که همه محافل دمکراتیک در آمریکا و اروپا٬ و پیش از همه محافل میانه‌رو- چپ ایتالیا می‌دانند که حملات فاجعه‌آمیز مذکور توسط سازمان سیا٬ موساد و با کمک صهیونیست‌ها با این هدف برنامه‌ریزی و اجرا شده است که کشورهای عربی را مورد اتهام قرارداده و قدرت‌های غربی را برای شرکت در جنگ‌های عراق و افغانستان به حرکت وادارد». اورجینال (به ایتالیایی) در Corriere della Sera
و در ویکیپدیا
۳ مهر۱۳۸۹

پ.ن.:
سخنان ذکر شده کسیگا در پلمیک با چپ های ایتالیا بوده است و در واقع طعنه/طنزآمیز است. از بابت این خطا و عدم دقت کافی از خوانندگان ۴دیواری عذر می خواهم. نگاه کنید: اینجا و اینجا