۰۹ دی ۱۳۸۸

چشم­هایت را ببند، مبادا ببینی

به گفته وزیر دفاع آلمان فرانتس یوزف یونگ ارتش این کشور بایستی در آینده وظیفه امنیت تأمین انرژی آلمان را به عهده بگیرد: «پیش از هرگونه عملیات نظامی بایستی از خود پرسید که علایق امنیتی ما کدام است. تأمین انرژی یکی از این علایق است». یونگ در ادامه می­گوید: «اگر تروریست­ها تنگه ­ای را تحت کنترل خود داشته باشند، طبیعی است که منافع آلمان حکم می­کند آزادی تجارت را تأمین کند».

                                                                      *

بخش «تحقیقات صلح» دانشگاه کاسل در سایت اینترنتی خود مقاله­ای دارد با عنوان «جنگ با ایران خیلی­ وقت است شروع شده است».

قسمت اول این مقاله تحریف سخنان احمدی­ نژاد در باره اسرائیل را در رسانه­ های مختلف اروپا و آمریکا بررسی می­کند. هدف اصلی این رسانه­ ها تبدیل سخنان یاد شده به یک «اعلان­ جنگ» به اسرائیل است. مقاله نشان می­دهد که رسانه­ های مختلف با توسل به دروغ چگونه نابودی «رژیم» صهیونیستی را به نابودی اسرائیل و «جهودکشی» تبدیل می­کنند.

«قدم بعدی ایجاد ارتباط بین رئیس­ جمهور ایران و هیتلر است. در تاریخ ٢٠-٠٢-٢٠٠٦ رئیس شورای یهودیان فرانسه در پاریس می­گوید: "سخنان رئیس­ جمهور ایران کاملا بر سخنان هیتلر در کتاب نبرد من انطباق دارد". رئیس شورای یهودیان آلمان پاول اشپیگل در روزنامه "دی­ولت" چنین می­گوید: "این سخنان پلیدترین سخنانی است که از زمان آدولف هیتلر از دهان یک سیاستمدار شنیده­ ام". آنجلامرکل، صدراعظم آلمان نیز ارتباطی بین احمدی­ نژاد و هیتلر ایجاد می­کند. می­گوید: "اوایل سال­های ٣٠ نیز خیلی­ ها معتقد بودند [سخنان هیتلر] فقط حرف است. اگر به موقع عمل می­کردیم می­توانستیم از خیلی چیزها جلوگیری کنیم. ... ما در آلمان وظیفه خود می­دانیم که علیه آغاز این حرکت­ها مبارزه کنیم و با تمام امکانات روشن سازیم که چه اموری مجاز و چه اموری نامجازند. این دست خود ایرانی­ها است".
بوی جنگ می­آید. پس از تبدیل رئیس جمهور صربستان میلوشوویچ  به هیتلر جنگ ناتو علیه یوگسلاوی آغاز شد. حمله آمریکایی­ها و متحدین­ آن­ها به عراق نیز پس از تبدیل صدام حسین به هیتلر شروع شد. و امروز رئیس­ جمهور ایران احمدی­ نژاد هیتلر شده است. و وقتی کسی هیتلر شد اگر هزار بار هم سوگند بخورد و اطمینان بدهد که هدف استفاده صلح­ آمیز از انرژی هسته ­ای است، کسی حرف او را باور نمی­کند».
                                                                       *

جریانات جنگ ­طلب در اروپا و آمریکا در حال شکل­ دادن به افکار عمومی هستند. مقاله امیرطاهری در روزنامه کانادایی «ناسیونان پست» که به خاطر پشتیبانی بی ­قیدوشرط از اسرائیل به «فاشیست پست» و «صهیونست پست» شهرت دارد (نگاه کنید ویکی پدیا) جدیدترین اقدام در این فرآیند محسوب می­شود. بازتاب این مقاله در رسانه­ های بین­ المللی بسیار گسترده بود. در عنوان مقاله روزنامه کرونن تسایتونگ اتریش با این­که محتوی مقاله به جعلی­ بودن خبر اشاره دارد، این عبارت آمده است: «مانند دوران رایش سوم». یکی از جالب­ترین خبرها مقاله «اولریش زاهم» خبرنگار یهودی کانال خبری n-tv است. او نه تنها دروغ­های امیرطاهری را تکرار کرده است، بلکه نوشته خود را به تصویری از یک بازوبند پارچه­ای که روی آن ستاره داوود دیده می­شود مزین ساخته است.

 اما واکنش وبلاگ­نویس­های ایرانی خیلی جالب است.
کورش علیانی
«من اين نويسنده (امير طاهری) را نمی‌شناسم. اما نيازی به شناختنش هم نيست. عملش خود گويا است. بياييد باور كنيم كسانی هم هستند كه از دروغ گفتن ابا ندارند، به هر دليلی – كه مهم نيست چی است – همه‌ی توانشان را صرف اين می‌كنند تا جهان را متقاعد كنند ايران و ايرانی ددمنش و دژخيم است و جز با زبان جنگ حرف حساب را نمی‌فهمد».

خوب این "شناخت" که کسانی هستند که از دروغ گفتن ابا ندارند ..." به چه درد می­خورد؟ برای من به هیچ وجه قابل درک نیست که چرا تنها چیزی که در این بازار مکاره مهم است، در نظر کورش مهم نیست.

واقعا نمی­دانم صحبت پارسا صائبی که  تلاش می­کند از ناراحتی خیال ما جلوگیری کند، برای خنده است یا برای گریه:

«اينها کارشان همين است. هيچ بعيد نيست جهودهاى رسانه‌گردان پشت اين روزنامه باشند با توجه به اينکه هميشه از اسراييل حمايت‌هاى يکسويه و جانبدارانه مى‌کنند. در يک کلام روزنامه کيهان کانادا است. هميشه اينطور مى‌نوشته‌اند. سخت نگيريد».

ببینید حسین درخشان که خودش یک «امیرطاهری بعدازاین» است، برای این­که پای دوستان صهیونیست خود را به میان نکشیده و به آن­ها حال بدهد، چه می­گوید:
«خیلی پست‌فطرتی می‌‌خواهد که آدم بردارد یک خبر کاملا دروغ را در روزنامه‌ی مزخرف‌اش چاپ کند، تنها برای اینکه به سیاستمدارهای دست‌راستی حامی‌اش حال بدهد».
[از آرشیو ۴دیواری قدیمی/ خرداد۸۵]

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر