۲۲ خرداد ۱۳۹۰

با اندکی فاصله

«من مثل شمام. خیلی متفاوت با شما فکر می‌کردم٬ اما از شاخ و برگ‌ها که بگذریم٬ میشه گفت مثل شما فکر می‌کردم. یعنی گذشته از آراء و عقاید بی‌اهمیت٬ همون نقشه‌هایی تو سرم بود که الان تو سر شماس. همون چیزایی رو می‌خواستم که شما می‌خواید. من زمانی این‌جایی بودم که شما حالا هستید٬ شمام زمانی این‌جایی خواهید بود که من الان هستم».

ندارد

چندسال پیش در دوره ریاست‌جمهوری جرج بوش٬ دیوید ایگنیشس [واشنگتن‌پست] پس از سفری که به ایران داشته٬ در طی مصاحبه‌ای با جرج بوش از او می‌پرسد: آیا پیامی برای ملت ایران دارد؟ و بوش از طریق او یک پیام غیررسمی برای ملت ایران می‌فرستد:
«ما به تاریخ شما احترام می گذاریم. ما به فرهنگ شما احترام می گذاریم. ما مهارت های مردم شما در زمینه ايجاد کار و تجارت را می ستاییم. من به ملت ایران می گویم ما اهمیت حاکمیت ملی شما و اینکه شما ملت با افتخاری هستید و خواهان آینده ای مثبت برای شهروندان خود هستید را به رسمیت می شناسیم».

اما جرج بوش چقدر از تاریخ و فرهنگ ایران شناخت دارد؟ پیام او بر اساس چه شناختی استوار است؟

دیوید ایگنیشس حرفی می‌زند که سطح شناخت جرج بوش از ایران را نشان می‌دهد. به بیان بی‌بی‌سی: بوش در این ملاقات کنجکاوی زیادی درباره ایران نشان داده و از او پرسیده «ایران چگونه جایی است».

ایران کشور زیبایی‌ست

۱۹ خرداد ۱۳۹۰

هنرمند مردمی ۳

از نشانه‌های این نوع هنرمند یکی هم این است که خود را مردم‌دار می‌داند. با این توضیح که در خیال او مردم‌داری نوعی دام‌داری است. (+)